מרעיון למציאות – עיצוב אופנה

בטח יצא לכם מתישהו למדוד בגד ולחשוב שהיה עדיף אם היו לו שרוולים, או שלא היה לו שרוולים ואם החצאית הייתה טיפה יותר ארוכה זו הייתה החצאית המושלמת. בדרך כלל, הרעיון נזנח יחד עם המחשבה הזו אך תארו לכם שבעזרת עיצוב, תוכלו ממש לעשות את העיצוב שעליו חשבתם. כך, מרעיון אחד תוכלו ליצור מציאות ממשית וקיימת וגם תזכו ללבוש אותה.

אז איך מרעיון אחד אפשר ליצור מציאות? בעזרת עיצוב אופנה כמובן

מקצוע עיצוב האופנה הוא מקצוע יוקרתי שדורש תשומת לב רבה לפרטים, דייקנות, דקדקנות, סבלנות והמון יצירתיות. מאחר והיצירתיות משתלבת באלמנטים של עיצוב אופנה הכל בעצם מתחיל בראש שלכם. 

מהראש אל הדף

בעיצוב אופנה, אחד הדברים הראשונים שמעצבים רבים עושים יהיה לשרטט את הרעיון שעולה להם לראש. השרטוט לא חייב להיות מדויק אך חייב להתאים לאווירת הבגד אותו אתם רוצים ליצור. כך למשל אם אתם חושבים על שמלת ערב, על הדף יהיה ניתן להרגיש את אווירת השמלה יחד עם איורי תכשיטים והצללות.

מהדף אל הבד

לאחר השרטוט ודאי יהיה לכם יותר משמץ של רעיון על בחירת הבד לשמלה אותה איירתם. גם בחירת הבד היא חלק מהרעיון הקיים בראשכם אך בלמידת עיצוב אופנה יהיה לכם את הידע הנרחב על סוגי הבדים ומה נכון יותר לשמלות ערב. לאחר חישובי המידות, הגזרות והעיצוב הכולל, תוכלו לגשת אל מכונת התפירה ולהתחיל במלאכת התפירה. לאט לאט תוכלו לראות איך האיור שלכם הופך לאמיתי ותופס נפח ממשי אל מול עיניכם.

מהבד אל הבובה

מכיוון שאתם צריכים לראות בעיניכם איך השמלה אמורה להיראות בסופו של דבר על הגוף, עד לסיום העיצוב תעבדו על בובה שמידותיה מידות אדם, כך שכל הסיכות, הגימורים והתפירות האחרונות יעשו על הבובה ולא תכאיבו בטעות למודליסטית שתמדוד את השמלה שלכם. השלב הזה הוא שלב חיוני כיוון שאין כמו מידות אמיתיות כדי לקבל את העיצוב המדויק שאתם רוצים.

מהבד אל הבובה

מהבובה אל המודליסטית

השמלה שלכם היא בדיוק כמו שרציתם והיא נראית מצוין על הבובה. הקאצ' הוא שהבובה לא זזה כלל, בשונה מבני אדם. לכן, לאחר שסיימתם את העיצוב שלכם תרצו לראות כיצד הוא יושב על גוף בתנועה. זו תהיה הדרך שלכם לראות האם התפרים חזקים מספיק, האם הכל יושב כמו שצריך גם כאשר השמלה מתנועעת. אתם לא רוצים לגלות פתאום שהשמלה שלכם מתפרקת כי היא לא תפורה כמו שצריך.

מהמודליסטית ואל הקולקציה

אתם מצליחים להבין שבזכות רעיון קטן שהתיישב לכם בראש הצלחתם ליצור אותו מאפס? זהו, למעשה עיצוב אופנה. ומאחר ורעיון אחד קטן יצר עיצוב גדול, את אותו רעיון ניתן למתוח לקולקציה וליצור מוטיב שלם של אותו הרעיון אותו הגשמתם בעזרת הידיים שלכם. ממש כמו שהתחלתם עם הרעיון הזה, כל שאתם צריכים לעשות כדי להתחיל זה לפתוח דף חלק וחדש עבור האיורים הבאים.

לסיכום,

הבגד שאתם לובשים עכשיו, הבגד שתלבשו כשתצאו בערב ואפילו הפיג'מה שתלבשו כשתלכו לישון, כולם פעם היו רעיון אחד קטן בראש של מישהו. אתם למעשה לובשים רעיונות. כמה נהדר זה יהיה בטח לראות מישהו לובש את הרעיונות שלכם.