על בסיס יומי את שואבת השראה, משרטטת רעיונות עיצוביים ורוצה להוציא אותם לפועל בתפירה. בכדי לתפור בגד את צריכה יד טובה, ידע מקצועי, מכונת תפירה וכן – גם בדים מתאימים. שוב ושוב נשאלת השאלה והיא איך קונים נכון בדים? אמנם אין נוסחה מדויקת לרכישת בדים, אך בהחלט ישנם כמה טיפים שכדאי גם לך לאמץ. 

בין הבדים באמצעותם תוכלי להפוך את הסקיצה שלך לפריט אופנתי:

איך קונים נכון בדים?

שרטטי סקיצה של הפריט אותו תרצי לתפור

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בכל הקשור לרכישת בדים היא לקנות בד מבלי לדעת מה רוצים לתפור באמצעותו. אמנם זו אפשרות נחמדה המאפשרת מרחב של אלתור ביצירה, אך ההמלצה היא דווקא לגבש קונספט עיצובי ורק אז לרכוש את הבד. המוטיבציה: לחסוך הוצאה כספית על בד שלבסוף שלא השתמשת בו. שרטטי לעצמך סקיצה של הפריט שתרצי לתפור ותכנני את רכישת הבד:

אל תקני את הבד הראשון שאת מוצאת. אף פעם.

השוואה בין חנויות המוכרות בדים היא חלק מתהליך העיצוב. ההמלצה החמה היא להשוות בין כמה חנויות, ולא רק בגלל העלויות:

האם כדאי להגדיר תקציב כספי לרכישת הבד?

מדובר על שאלת השאלות: מצד אחד, הגדרת תקציב תוחמת אותך בגבול ברור וידוע מראש שמונע ממך להגזים (בדים יכולים להיות מאד יקרים!). מצד שני, הגדרת התקציב עלולה לפגוע ביצירתיות ובספונטניות העיצובית שלך. כידוע, ישנם בדים זולים יותר ובדים מעט יותר יקרים, וזהו המקום שלך לשקול האם ההוצאה הכספית לעיצוב הפריט הספציפי היא השקעה ראויה. 

בדים זולים אל מול בדים יקרים 

אם יש משהו שלא כדאי להתפשר עליו הוא על איכות הבד. האם כדאי להשקיע יותר כסף בבדים יקרים? התשובה חיובית:

היתרון הבולט של הבדים הזולים הוא כמובן המחיר, אך שלא תתבלבלי: הזול יתגלה במוקדם או במאוחר כיקר. במידה ולא תרצי להתפשר על נראות הפריט, איכותו ותוחלת חייו, השקיעי בבד טבעי-יוקרתי.