כשאת מגיעה לבוטיק האופנה המועדף עליך, את מתרשמת משלל תוצרים מוגמרים – מכובעים וצעיפים, דרך חולצות T ומכנסיים ועד שמלות ערב. באופן טבעי, את מעריכה כל אחד מהפריטים באמצעות שלל פרמטרים: סוג הבגד, הגזרה והעיצוב הכללי. האם יצא לך פעם להסתכל על פריט ולתהות איך הוא "החל את דרכו"? כל עוד את חובבת אופנה המתעניינת בלימודי עיצוב אופנה, סביר שהתשובה חיובית. 

פריטי האופנה "נולדים" אמנם בראשיהם של המעצבים, אך הפעם הראשונה בה הם יוצאים לעולם היא כשמאיירים אותם. שלב איור אופנה נחשב לאחד השלבים המשמעותיים ביותר בתהליך העיצוב והיצירה, וכל מעצבת נדרשת להכיר טכניקות איורים במגוון חומרים.

ב"פרופשנס" אנו מלמדים עיצוב אופנה מא' ועד ת', כאשר מטרתנו היא להכשיר אותך מעשית ועיונית בתחום המעשיר והמתמגל. נושא איור אופנה נלמד אצלנו בהרחבה, כחלק מהקורס הנמשך כ-9 חודשים. אז מדוע חשוב שתדעי לאייר והאם ניתן לעצב קולקציה שאינה מתחילה באיורים?

"מדוע כמעצבת אני צריכה לדעת איור אופנה?"

מרבית הסטודנטיות מצפות ללימודים הכוללים בעיקר תדמיתנות, גזרות, תפירה ועיצוב. כשהן מתרשמות מהסילבוס ומבינות כי ישנה התייחסות מעמיקה גם לכל נושא האיורים, הן תוהות לעצמן מדוע חשוב לדעת לאייר. כבר נרגיע ונאמר כי כישרון מוכח בציור/איור אינו תנאי סף לקבלה ללימודים. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שאיור הוא טכניקה שניתן לרכוש. איורים חיוניים והכרחיים לתהליך העיצוב והיצירה, כאשר כל פרויקט עיצוב מתחיל באיור. האיורים הם סוג של סקיצה, ובאמצעותם את יכולה להעביר את הרעיון העיצובי שלך – מהראש אל הדף. 

חשיבותם של האיורים בתהליך הפקת פריטי אופנה:

 

"ניתן לעצב ולתפור ללא איורים?"

טכנית, את יכולה לעשות זאת. האם כדאי "לקפוץ" ישר לתפירה מבלי שאיירת את הפריט? בוודאי שלא. בעוד עם איורים את יכולה למחוק ולהוסיף בקלות רעיונות, בתפירה זה עובד קצת אחרת (הרי לתפור ולפרום זה קצת פחות אידיאלי…). הודות לאיורים, את יכולה לגבש את העיצוב שלך ולבחון אותו בכמה גזרות ובדים. כשתרגישי שהעיצוב הבשיל ושאת שלמה, תוכלי לעבור לשלב הבא – התפירה. 

אנחנו ב"פרופשנס" מזמינים אותך להצטרף אלינו לקורס עיצוב אופנה מעשי! העיסוק באופנה מעצים, מעורר השראה, מתגמל רגשית וכספית ובעיקר – מאפשר לך להביא לידי ביטוי את הכישרון והיצירתיות שבך. לפרטים נוספים אודות פתיחת הקורס הקרוב, בו נלמד גם את נושא איור אופנה, התקשרי – 077-5359003