בהגדרתם, פריטי הלבוש נועדו למלא אחר צורך פונקציונאלי בסיסי: כיסוי הגוף. בפועל, הם עונים על צורך עמוק ומשמעותי הרבה יותר, ובאמצעותם רבים מצליחים להביא את עולמם הפנימי לידי ביטוי. כל אדם מאופיין על פי סגנון ייחודי לו, המעוצב בעיקר ע"י הפריטים אותם הוא לובש. לצד אלו המסופקים מהופעתם, ישנם לא מעטים שרוצים לעשות שינוי הנשען על יצירת סטייל אישי. איך יוצרים אותו?
פרמטרים שיש לקחת בחשבון עם יצירת סטייל אישי
- מאפיינים כלליים של הלקוח – בכדי ליצור סטייל אישי, עליך להבין תחילה מי עומד מולך. ישנם מאפיינים כלליים שחיוניים מאד ליצירת הסטייל האישי, כאשר אלו המשמעותיים הם גיל ועיסוק. באופן טבעי, סטייל חדש שיוצע לבחורה בת 25 שעושה את תפקידה הראשון במשרד פרסום, ככל הנראה יהיה שונה מסטייל שיוצע לעורכת דין בת 45.
- העדפות אישיות – בסדרות ובסרטים דמות הסטייליסטית סופר-דומיננטית, בעוד הלקוח פאסיבי ומהנהן בראשו לכל החלטה וגחמה של הסטייליסטית. במציאות, זה לא עובד כך. חשוב מאד להתחשב בהעדפות האישיות של הלקוח ולזכור כי בסופו של דבר, הוא זה שיקבע מה כן ומה לא. אפיון הצורך מול הלקוח קריטי, וחייב לכלול התייחסות ישירה לסוגי הבדים, הצבעים והגזרות שהוא נוטה לחבב.
- מטרת העל – "מהי המטרה שלנו / מדוע הגעת אליי?" – זו שאלה שחשוב מאד לשאול את הלקוח המעוניין ביצירת סטייל אישי. לכאורה, התשובה פשוטה מדי: "אני רוצה סגנון ייחודי משלי", "אין לי טעם באופנה, אני זקוק לעזרה!" וכן הלאה. בפועל, חשוב להעמיק בתשובה בכדי שפתרונות הסטיילינג אכן יטיבו עם הלקוח. ומה זה בעצם אומר? להבין איך הסטייל החדש ישרת את הלקוח. לדוגמא: הופעה מרשימה בפגישות, פריטים "פונקציונאליים" שיתאימו לאופי העבודה, מציאת השילוב שבין מחמיא לנוח ועוד.
פרמטרים נוספים שראוי להתחשב בהם:
- רפרנסים שהלקוח אוהב
- המותגים החביבים עליו
- התקציב העומד לרשותו
"כמעצבת אופנה לעתיד אצטרך להבין בסטייל?"
התשובה היא שכן, אך עם זאת חשוב להדגיש: לא מצופה ממעצבות אופנה להיות סטייליסטיות, שכן מדובר על שני תפקידים שונים לחלוטין. עם זאת, כמעצבת אופנה מצופה ממך להצליח לשדך לכל לקוח גזרות, צבעים ופריטים שיחמיאו לו.
מהו המסר שרוצים להעביר באמצעות הסגנון החדש?
בסופו של דבר, תהליך של יצירת סטילינג אישי אמור לענות על צורך מסוים (במרבית המקרים, הרבה מעבר לצורך של להתלבש יפה או מחמיא). ולכן, כמי שצפויה לעסוק בעיצוב אופנה וכך גם בסטיילינג, חשוב שתשאירי לעצמך בראש כל הזמן את השאלה הבאה: "מהו המסר שאני רוצה להעביר באמצעות הסטייל החדש?".
כל לוק (מחולצת T וג'ינס ועד חליפת שני חלקים) מעביר מסר סופר מסוים. נסי להבין עם הלקוח שלך מהו המסר שחשוב להעביר עם הלוק החדש: לשדר רשמיות וסמכותיות, "להקליל" את ההופעה הנוכחית, ליצור מראה אלגנטי אך נגיש וכן הלאה. השאלה המנחה הזו תאפשר לך לקבל החלטות מקצועיות מדויקות עבור הלקוח, ולהעביר אותו בתהליך מעצים שבשיאו ייהנה מסטייל מחמיא ונכון.
מעוניינת לקחת חלק בעולם האופנה וליצור סטייל אישי בעצמך? אנו מזמינים אותך להירשם לקורס קורס תפירה ופיתוח גזרות ONLINE, למידע אודות הקורס לחצי על הלינק.