אילו כללים נפוצים קיימים באיור אופנה?

איור אופנה, או ציור אופנה, הוא הכלי שיש למעצבות ולמעצבי אופנה, כדי להפוך את החזון שלהם לקולקציה מרהיבה או בגד – למשהו מוחשי. זוהי אמנות, שהשתמשו בה לפני המצאת המצלמות, גם כדי לתאר עבור ציבור הלקוחות את הקולקציות העומדות למכירה אצל בתי האופנה הנחשבים בעולם. אבל היום, עם התפתחות הרשתות החברתיות, איור אופנה הוא כבר תחום מבוקש בפני עצמו. גם אצלנו במרכז פרופשנס, לומדים איור אופנה במסגרת לימודי עיצוב אופנה.

צוות פרופשנס מסביר – מהם הכללים הבסיסיים של איור אופנה וגם נותן כמה טיפים.

איור אופנה – מבנה בסיסי לפני הכל

כדי לשמור על פרופורציות נכונות של הבגד וגם כדי להתאים את הבגד לצורת גוף ריאליסטית פחות או יותר, הדבר הראשון שצריך להתמקד בו הוא הבסיס – צורת גוף פשוטה ונקייה, קצת כמו בובות של חלון ראווה. על הצורה הבסיסית הזו אפשר להתחיל לצייר את הבגד.

אם אתם רוצים לעצב בגד למישהו מסוים, עם מבנה גוף ספציפי – תוכלו לצלם צילום גוף מלא ונקי ככל הניתן ועליו לבנות את העיצוב.

איורי אופנה ראשונים

בפעמים הראשונות, מומלץ להתמקד בפרופורציות הגוף. כדאי לחפש בגוגל ואינסטגרם איורי אופנה שמוצאים חן בעיניכם ולנסות לעבוד לפי פרופורציות הגוף המופיעות בהם, עם תנוחות גוף שונות, בשביל הגיוון, העניין והאתגר.

לאחר מכן תוכלו לעבור לשלב איור הבגדים. איור שמלות הוא לרוב קל יותר מאשר בגדים אחרים ולכן כדאי להתחיל עם שמלות.

היכרות טובה עם עולם האופנה

אם איור אופנה מעניין אתכם, כנראה שאתם מתעניינים בעולם האופנה. חשוב להכיר סגנונות אופנה שונים לאורך ההיסטוריה, כדאי להכיר מעצבי אופנה שונים, להתעדכן כל הזמן בטרנדים עולמיים בתחום ובעיקר – אם אתם יכולים – אז לימודי עיצוב אופנה, זה כנראה המסלול הכי מתאים בשבילכם, כדי להעמיק את הידע וגם לפתח סגנון אישי משלכם.

סוגי צבעים וחומרים לציור

איור אופנה יכול להתבצע עם עפרונות צבעוניים, צבעי מים, טושים ועוד. יש אפילו פריטים ספציפיים שכדאי לצייר עם עט נובע. התנסו בכמה שיותר סוגי צבעים וחומרים, עד שתמצאו את האלמנט שלכם.

טכניקות איור אופנה

כמו בסגנונות ציור אחרים, גם לצורך איור אופנה, כדאי להכיר טכניקות שונות של הצללה, פרספקטיבה, יצירת אשליה של תנועה, יצירת קפלי בדים ואלמנטים נוספים, שפשוט כדאי להשקיע ולפתח את היכולת שלכם ליצור אותם. ככל שתשלטו טוב יותר במספר גדול של טכניקות, כך תוכלו לעצב ולהתבטא באופן יותר חופשי, יותר מגוון ויותר מדויק – לפי הטעם שלכם.

למצוא את הסגנון האישי שלכם

ככל שתשלטו טוב יותר בסוגים שונים של צבע, תכירו יותר סגנונות אופנה וטכניקות ציור, ככל שתתאמנו יותר ותתנסו – כך יהיה לכם קל יותר למצוא את הסגנון האישי שלכם.

לסיכום, איור אופנה הוא אחד התחומים המתפתחים המסקרנים ביותר בעולם האופנה. הוא יכול לפתוח בפניכם עולם שלם של אפשרויות – אם רק תתנו לו! למידע נוסף – דברו איתנו.