קורס איור אופנה

איור אופנה או ציור אופנה, הוא תחום שהתחיל לפני עידן הצילום – כאשר בתי אופנה רצו להראות את הדגמים שלהם גם לנשים שלא יכולות להגיע לתצוגה.

מאז הפך איור אופנה לשלב בלתי נפרד מתוך תהליך עיצוב אופנה וכיום, איור אופנה נחשב כבר אומנות בפני עצמה, המשמשת לא רק לצורך הצגת הדגמים, אלא גם כדי ליצור עניין, לתת פן עיצובי נוסף לקולקציות, לתת נקודות מבט ייחודיות ופרשנות אומנותית לדגמים שונים.

אבל מי צריך ללמוד איור אופנה והאם דרוש רקע קודם באומנות?

איור אופנה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב

איור אופנה הוא תחום חיוני שנלמד במסלולי עיצוב אופנה של פרופשנס, כחלק מתהליך היצירה.

כדי להפוך את הדגמים שיש לכם בראש למציאות, כדי לעשות מהם בגדים אמיתיים, נדרש שלב ביניים, שבו אתם מעלים על הציור את מה שאתם מדמיינים. זה יכול לשרת מגוון מטרות:

להציג את הקולקציה שלכם למשקיעים ולקוחות באופן ראשוני כדי לקבל את ההסכמה שלהם לרעיון

או לתת לדגמים שלכם צורה מוחשית לפני שאתם מתחילים ליצור אותם על הבד. 

כך אתם יכולים לגלות מראש המון מידע חיוני נוסף על הדגם, להבין אם מדובר על דגם ריאלי, מה צריך כדי ליצור אותו והאם הוא בכלל עונה על מה שאתם רוצים, או צריכים לעצב.

אם אתם רוצים ללמוד איור אופנה כדי להפוך למעצבי אופנה ממוקדים יותר, להיום מסוגלים להראות לעצמכם ולסביבה על מה אתם חושבים ואיזה דגם אתם מדמיינים – אתם חייבים ללמוד איור אופנה.

אתם לא צריכים להיות ציירים מקצועיים, בעלי נטייה אומנותית לציור ואפילו לא חייב להיות לכם ניסיון בציור, כי תלמדו בקורס את כל מה שצריך ובכל מקרה, המטרה היא לתת לכם כלים בסיסיים להתבטא על הנייר.

איור אופנה בתור תחום אומנותי בפני עצמו

בשנים האחרונות, עם עלייתו של עידן האינסטגרם, התפתח ביקוש מעניין לאיורי אופנה אומנותיים, שאינם קשורים בהכרח לתהליך העיצוב עצמו.

איורים אלה לרוב נעשים בהשראת דגמים קיימים, או דוגמניות ואפילו נעשים במהלך תצוגות אופנה, כאשר מי שמזמין את האיור זה בית האופנה.

איורים אלה משמשים לצורך המחשה חזותית נוספת, עם פרשנות אמנותית מעניינת של הקולקציה.

הם מוצגים בהמשך בעמודי האינסטגרם של בתי אופנה ,משמשים ליצירת כרזות פרסום ועוד.

מאיירי אופנה העובדים בתחום בתור אומנים לכל דבר, הם בדרך כלל אנשים בעלי נטייה מוקדמת לאומנות, אשר לרוב יש להם כבר רקע ביצירה מסוגים שונים.

אבל גם במקרה הזה זו לא חובה להיות בעל רקע בציור, כי אם בעל תשוקה ועניין בתחום האופנה בפרט ותחום האמנות בכלל.

לסיכום, איור אופנה הוא חלק בלתי נפרד מעולם עיצוב האופנה. בקורס עיצוב אופנה של פרופשנס מלמדים גם איור אופנה, בתור כלי לתהליך העיצוב, המאפשר לכם להתבטא וליצור – הכי טוב שאתם יכולים. למידע נוסף – צרו קשר.